Friday, November 30, 2012

~ My Fashion Style :: Cardigan aka Casual Blazer ~

....my first cardigan yg aku reka guna kain denim....slalunyer guna soft denim or lycra cotton jerrr.... kain ni krg stretch skit, may b sbb tebal kot....mula2 tuuu, aku juz wat cam cardigan2 aku sblm ni jerrr....tp probs skit sbb kain krg stretch....jd cardigan jd ketat....cam sarung nangka jerr...haha


....proses memotong n mencantum....


....ni ler sarung nangka...bkn setakat badan jer yg terketat... lengan pon sama coz kain krg memeri cam soft denim... kat hujung lengan, aku wat sambungan sikit....


....so, utk lebarkan, cardigan ni aku potong 2 kt tgh2 bhgn blkg....then, aku tambah lbh krg 2 inci kain... mmmm...sib baik kain byk lg....huhu....


....cube pakaikan kt patung...then kat blkg, wat dart kt pinggang, kasi kecik skit....ni untungnyer ader patung... senang wat keja....bila pakai, mmg ok sgt2....tp lengan still sendat....blh nk pakai cume rase cam x selesa sikit....


....pening dok beraksi depan cermin...nk ekjuz ker x...nk ekjuz ker x......last2, aku potong gak lengan asal...wat lengan br jerr...kain pon masih ader lg....alang2 buat keja, biar yg terbaik kan...


....huhhh....my first cardigan from denim siap gak akhirnyerr.... setelah bg kepala aku ting tong jap.... tp ni ler cara aku mengenal kain sebenarnyerr....dr kesilapan...huhu....

 tarrraaaa....puas hati akuuuu....
 ....nmpak agak formal kan?....

Photobucket

No comments:

Post a Comment