Wednesday, November 21, 2012

~ Refashion :: Sleeveless Blouse to Sleeveless Short Dress (1)~

....blouse ni kaler pink belacan...ni yg pertama skali aku adjust...juz kecikkan bhgn badan n aku jahit kat bhgn butang...maknanyer x leh bukak la ..... buang lipatan bwh n potong menyerong ke kiri n kanan....


....design asal....


...then sambungkan ngn kain cotton lycra printed yg sepadan...cotton lycra ni asalnyer aku beli utk wat tudung....tp cam nyesal ler plak beli coz aku mmg x suker tudung kain lycra niii...x sesuai ngn aku...so, ader balance skit lg dr tudung yg mmg x siap2....mmmm, cam cun plak biler digabungkan ngn sleeveless ni kan...tp....mmmmmmm


 ....bila dh pakai, aku rase leher cam ke bwh sgt....alahai...nmpk lurah dendam ler plak...bahaya ni kalu tudung agak2 singkat....nk x nk kena ekjaz lg....aku juz guna kain2 balance dr bj ni jerr....actually, ni bghn bwh baju yg aku potong...blh ler kan...kire tebal skit ler bhgn niii....tp yg paling penting, ader jenama sendiri....Hunny Berry Design....mahal per aku tempah label baju niii.....huhu


....haaaaa...dh siap....orait x?....hehe....


....lagi cun kalu lagu ni kan?....

....ader 1m soft denim lycra kaler pink belacan gak tp gelap skit yg masih x berjahit2 smpai skrg....so, aku buatkan cardigan...kire sepadan lerrr....kan....kan....

Photobucket

No comments:

Post a Comment