Wednesday, November 21, 2012

~ Refashion ::Sleeveless Blouse to Sleeveless Short Dress (2) ~

...yg ni blouse kedua yg aku ekjas...kaler hitam... tgk kat lengan pon dh mmg tau betapa besarnyer baju ni kan...hehe...utk permulaan, aku potong bhgn bahu coz x nk leher ke bwh sgt...pastu kecikkan bghn badan n bwk ketiak....then potong menyerong bhgn bwh n buang lipatan bwh skali....


....design asal....


....proses memotong n mencantum kain2 yg mmg dh sedia ader kat umah....yg ni, aku guna kain lycra cotton kaler putih n kelabu...actually aku beli 1m kain ni utk wat baju tido budak sarah tp dia plak x berkenan... last2 terperap jer....kire mmg match jer ngn kaler hitam nii...



....aku tambah 2 layer kain lycra cotton printed kt bhgn bwh...mula2 letak 1 layer jer tp cam ringan n x puas hati lerr....nk tau puas hati ker x... senang jer...kalu try berkali2....rase semcm jerr...kejap2 tgk cermin... jap2 tgk cermin...maknanyer kena wat something ler tuuu....kan...kan...



....orait x?....
....nk pakai kt umah cam tu jer pon blh...wat tido pon selesa coz cotton...kalu nk g jln2, sarung jer ngn cardigan, jeans or slek n tudung....praktikal kan?....

Photobucket

No comments:

Post a Comment