Friday, November 16, 2012

~ My Story :: Pengalaman Tempah Baju ~

....bkn nk ngata...bkn nk ngutuk tp kalu dh x puas hati tu kan....tp pengalaman cam ni ler yg bg aku semangat utk aktif menjahit....tu lerrr....dh pandai wat sendiri, naper gatal nk tempah kan....huhu...ni sumer sbb malas punyer pasal lerr....

...citernyerr....dlm bbrp thn lps....di saat aku kena attack ngn penyakit malas.... aku tempah baju kat bbrp tukang jahit... tp bkn baju kurung asli....sbb kalu baju kurung, mmg aku akan jahit sendiri jerr.... kebaya or kurung moden nii, aku krg pandai skit...opss...mase tu lerr...n aku nk sulam skali....dh mmg alang2 nk tempah kan....

...malas nk ckp byk tp hasilnyer....mmmmm...mmg hampeh sehampeh2 nyer lahhh.... kan kondem lbh2...x baik ler plak kan.... tp, hasil teramat2 ler mengecewakan....drp cara jahitan, sulaman yg x kemas, ader kesan kotoran minyak kt baju...ader yg kain rosak sbb kes tertarik ngn jarum....geram gak ler...sbb busuk2 kain pon, rega dlm 250 hingget sepasang...kire mahal gak lerr...sbb aku jrg beli kain utk baju kurung...so, kalu nk beli pon....mmg kire sutera lerr.... ader kebaya yg leh pakai tanpa bukak zip blkg, kain gedabak smpai leh pusing2...opss, time tu lerr...hihi...n yg plg geram sgt2.... jahit baju sutera yg berkilat kt dlm...yg x berkilat dok luar...ngn kate lain , jahit terbalik...aduuuhhhh....

....bkn sorg tukang jahit sebenarnyer....itu yg aku rase frust glerr2....tp sumer tu pengalaman lerr....n start dr ari tuuu....aku dh naik muak tempah baju...bosan weiii...so, aku start2 kumpul duit beli mesin baru...yg ader kat umah mase tu cuma mesin lamer jenama brother yg dh berbelas thn nyer usia n mesin jahit tepi yg portable jenama singer....n of coz wujudkan satu ruang yg selesa utk menjahit.... kire cam studio mini lerr...br semangat skit kan....

....alhamdulillah...sejak ader studio mini lah konon2nyerr...hehe...semakin hari, semakin rajin n bersemangat aku rase....skrg niii, kalu nk shoping pon, kire shoping kain jer lah....kalu window shoping pon...aku juz tgk design2 baju kt butik2, parkson atau jusco jerr....pastu try design sendiri di badan sendiri...lg pon kain x susah nk cari skrg niii...sebijik sama ngn kain kt butik jerr....seriously, mmg save sgt2....n aku mmg sgt2 paham lerr....kalu dh nama pompuan tuu.... duit slalunyer abis kat pakaian jerr...tu lom campur lg yg addict ngn tudung...kikiki....

Photobucket

No comments:

Post a Comment