Thursday, November 15, 2012

~ My Story :: I'm Sew Addicted ~

....istilah 'sew addicted' tuu....aku rase, agak tepat utk aku....tp, yg lbh sesuai rasenyer...addict menjahit pakaian utk diri sendiri sahaja....aku mmg krg minat sikit nk jahit baju org nii....unless utk adik2...tu pon rela dlm terpaksa.... haha....

....ni hobi aku yg plg lama di antara byk2 hobi aku....actually, sejak di bangku skolah...in fact, antara mainan aku mase kecik2 dulu pon ialah mesin jahit singer mak aku...yg kaler hitam tuu....time skolah rendah, stakat wat headband jer lah....n my first baju kurung, aku wat mase form 3...hanya cube2... biler dh jd walaupon x perfect maner esp kat bhgn leher....aku start jahit n trus menjahit....smpai pandai....mmg try n error jerr....itu lah pengalaman aku...tanpa buku2 rujukan ....tanpa cikgu....hanya tgk pd contoh2 baju sedia ader....kire cam copy paste ler nii....mmmm...salut gak kat aku kan.....tp yg sebenarnyer, byk gak kain2 yg telah dijahanamkan oleh aku....hehe....

....kalu dulu, jahit baju kurung adlh suatu kebiasaan...esp time aku bergelar student...n sejak aku pandai menjahit, rasenyer mak aku dh x tempah baju lg...kalu aku ader kt umah, aku ler tukang jahit ....opppss.... time cuti skolah or cuti semester shj.....tp skrg, bercintanyer nk siapkan sepsg baju kurung....hehe....sbb utama, of coz aku jrg pakai baju kurung....kalu pakai pon, time raya, g kenduri jerr....tu pon kdg2 lbh suker gaya formal yg moden....

....blog niii...khusus utk aku share hobi n xtvt mase terluang....kot2 ler leh bg semangat kat kwn2 yg ader minat cam aku niii.....minat sikit2 pon x perr.....yg penting minat....yg lain akan menyusul.... actually bkn menjahit jer minat aku....blh dikatakan semua jenis seni kraf tangan aku suker....cuma komitmen lbh pd pakaian....sbb aku suker pakai baju baru...baju lawa sepanjang mase ngn kos yg minima....ok ler kan.....n seronok gak bila ader kwn2 yg punyer minat yg sama niii....

...n sgt2 berhrp gak, ni ler kali terakhir aku dok tulis n delete kt blog....hihi...sbb kalu nk diikutkan, blog ni sejak dr thn 2009 lg.....TAPI....mmg hampeh sehampeh2nyerrr....kejap panas, lamer sejuknyerrr... InsyaAllah.... panas kali nii....berpanjangan....wish me luck k!!....mmmm, enjoy sebenarnyer menulis di blog niii....cam tulis diari jerr....

Photobucket

No comments:

Post a Comment