Wednesday, January 9, 2013

~ My Fashion Style :: Sleeveless Blouse ~

....ni hasil keja aku smlm... projek jahitan pertama di tahun baru...dah nk masuk 2 mggu di thn 2013, br pegang mesin jahit...hehe....ari tu, stop jap pas jahit baju skolah Sarah...kasi rehat sikit.... ader byk lg nk wat... maklum ler YES br abis....n of coz bbrp kali ke Jakel Shah Alam...x byk sikit, xtvt membeli tu mmg aderr... jualan murah x leh dibiarkan berlalu begitu jerr... esp clearance stok akhir tahun....

....yg ni, kain swiss cotton...aku beli bkn sbb corak tp more to fabric n rega kaw2 nyer murah... rm7 semeter.... x pnh2 aku jumpe harga swiss cotton semurah niii... seriously, aku konfiden sgt2...staf jakel tu tersilap letak...coz rega murah gler n dilonggok2 ngn viskos yg x brp cun.... ader bbrp corak jer, x byk pon n aku grab 4... each only 1.3m for 60 inch nyer bidang... ntah, aku pon x tau naper aku x beli 1.5m... haha...blk umah br nyesal....

....tp, yg sebetulnyer...tekaan aku mmg tepat...last day nyer sale....aku g Jakel n aku tgk kain niii... mmg sebijik lerr...disusun cantik jerr  kat area swiss cotton...rm20 semeter...dh x leh tawar2...then aku stori ler, ari tu kan murah...naper lak tetibe mahal...salesgirl tu citer...sbb silap tmpt, tukang punggah lain, tukang promote lain...tu yg bercampur ngn viskos sbb corak lbh krg jerr....haha... kan aku dh kate....kire untung ler. aku... byk beza tuuu....



....kain ni, aku potong menyerong...lipat segitiga, n lipat skali lg....br letak pola baju n potong... kelebihan menyerong niii....baju nnt akan jd stretch...tp kalu guna lycra...no need to do dis....


  ....ni design awal... plan nk wat lengan walaupon kain cenonet jerr...bila dah sambung... aku rase semcm jerr... bila cuba2 di badan sendiri...i dunno y...tp rase cam lbh tua jerrr ruper aku.... hehe... walaupon dh mmg tua... it means makin nmpk tua....


....xtvt menjahit ni aku wat masa Sarah kat skolah....bila budak tu blk.... aku pakai ler depan dia... konon2 nak posing lerr....nk tanya pendpt skali...budak2 ni x reti menipu kan....ni komen baik punyerr... "hahaha.... baju mama ni cam baju tok wan laaa..."... she called my mom tok wan..... adussss.... btul ler aper aku rase sblm nii... nmpk cam mak aku ler plak.....


....seriously, bila anak komplen... aku x pikir panjang...trus potong lengan... haha.... adoiii.... sleeveless is better laaa.... so, aku gabung ngn soft denim... kain ni terlalu 'bercorak' utk aku....


 ....then, sambung ngn soft denim kat bhgn leher... jd cam turtle neck gitu....
....ni cara paling senang utk wat kolar...hehe...


 ....lipat2 sikit kat leher...lg cantik kalu letak button kain....


....sambung denim kat bhgn bwh...kasi berat n nk balance kaler ngn leher n lengan....


 ....tarrraaa....siap gak akhirnyerr....


....blh pakai ngn kardigan yg sepadan....ni soft denim nyer kardigan... mmg sesuai....

Photobucket

2 comments: