Saturday, January 26, 2013

~ Handmade Jewelry :: Purple Shell Bracelet ~

 ....aper ntah nk panggil menda alah niii... Purple Mother of Pearl Oval Flat Shells... cam gitu kot namenyer... hehe...first time jumpe, trus aku jatuh cinta...lawa sgt2...besar gak, diameter 2cm... tp 5 bijik jerrr.... mula2 ingt nk wat long necklace tp tibe2 jer jd bracelet....tp cantik gak...my gegurl x caya aku yg wat... ingt beli kat kedai.... mmmm.... dah tentunyer yg kat kedai tu pon org yg design....kan....

....hanya ader 5 biji Mother of Pearl Oval Flat Shells kaler purple....


....kali ni, aku guna wire craft silver, pnjg 20 cm... masukkankan sebijik Mother of Pearl kt tgh2....


....then, bengkokkan ke atas, 90 darjah....


....guna round nose plier, bengkokkan wire, wat pusingan cam dlm gambar....


....then, pegang hujung bulatan ngn flat nose plier n lilit 2 kali....guna tgn better sambil2 meluruskan wire...guna plier pon blh tp nnt, wire jd bengkok2 lak.... then,tegakkan wire satu lg ke atas... ulang proses yg sama jerr....


....lilit 2 kali atau lbh....juz rapatkan Mother of Pearl...x nak kasi gerak2....


....yg kanan g kiri... yg kiri g kanan....


....lilit lg... kalu wire craft jewelry niii...mmg nk tunjuk seni lilitan wire.....then potong wire selebihnyer guna cutter...kemaskan... x nk ader yg tajam2....


....pastu sambung antara satu sama lain guna jump ring....yg ni ala2 oval shape skit.....


....pastu aku sambung ngn toggle clasp n sedikit rantai kasi ngam tul2 ngn saiz pergelangan tgn aku....aku lbh suker toggle clasp drp lobster clasp sbb senang nk pakai n bukak....n nmpk vogue sikit....hehe


....tarrrraaaa...siap.... cun x?....hehe....


....aku lg suker gaya cam gini... nmpk wire berselirat...lbh berseni...n more casual....


....tp ikut kate pengkritik bebas, yg terbalik cam ni lg lawa....n lbh formal....
ll Photobucket

No comments:

Post a Comment