Monday, December 3, 2012

~ Refashion :: Long Sleeveless Dress to Sleeveless Blouse ~

 ....ni sambungan dr dress denim sblm niii [klik sini]....skirt labuh dah siap, baju pendek ala2 baju utk dipakai ngn sari pon blh gak di'ekjaz'....jgn pandang rendah kat baju yg ceconet niii yerr....sbb hasilnyer mungkin memukau...chewahhhhh....hehe....

....rekaan asal...


....setelah dipotong 2 n skirt labuh dah siap sepenuhnyerr....


 ....aku nk cantum ngn printed lycra cotton yg masih ader balance lg dr projek refashion sblm ni... godeh punyer godeh, akhirnyer jumpe gak kain denim yg sepadan...alhamdulillah... masih dlm simpanan, walaupon dress ni thn lps punyer projek....pd aku, kain2 baki ni mmg byk kegunaannyerr....


 ....baju asal dibuang jahitan tepi....then sambungkan ngn kain printed...cotton lycra printed ni lbh krg stgh meter jerr....so, aku guna setakat maksimum yg blh ler....


 ....lycra printed ni agak ringan...so, aku cantum ngn baki denim kaler sepadan yg masih ader....kasi lbh berat n nmpk jatuh gitu....yg bercantum2 cam gambar bwh tuuuu....sbb kain dh x byk...kalu kain byk...x der ler nk cantum pendek2 cam gini....hehe....tp cantik gak kan....


 ....tarrrraaa...cun x?....my hubby x abis2 puji...cantik....hehe
 ....pd aku, mmg gojes...tp yg lbh penting...design ni bg aku idea....mana2 kain yg ader esp jenis denim....blh buat anak baju dl....then leh sambung ngn mana2 kain yg sepadan pastu....

Photobucket

No comments:

Post a Comment