Thursday, March 13, 2014

~ My Fashion Style :: Vest Cardigan n Inner Labuh ~

 ...salam sumer... lamer aku menyepi dr menulis entri2 terkini.... huhu... bila penyakit M melanda... ni ler jadinyer... dats ok... kali ni... errr... ekceli smlm br aku jahit vest kardigan niii....tp step by step x snap ler plak... coz try n error jer ni... alhamdulillah menjadi... n aku sgt2 ler hepi... tibe2 prasan mude ler plak...

...vest kardigan ni dr kain swiss cotton... kalu sapa2 x tau camner swiss cotton... lembutnyer cam kain tudung bawal jerr... yg best, walaupon nipis n lembut... kain ni jns yg agak heavy ... tp kalu mai angin kuat tuuu... melayang gak lerr... kain ni usianyer lbh sthn stgh dh aku peram n mmg biase... aku beli x byk... lbh krg 1.2m bidang 60... mmg kedekut... last2 sendiri yg pening... padan muka kan...ngeh3




...yg ni plak, inner labuh... dh lamer aku jahit...tp sama gak...luper snap mase buat ari tuuu... next time lah yer.... inner ni best compare ngn inner yg siap jual sbb selain labuh... x der la melekat gler kat badan... nama pon sendiri bikin kan... material lycra cotton...


...vest cardigan niii...nk pakai camni pon blh... pin jer ngn brooch... 
ingat nk buat tali kat tgh2... tp x terbuat2 lg...


 ...ni plak bhgn tepi... actually kocek... dua2 belah ader kocek.. senang sikit nk isi apa2 kan...


...bhgn leher n lengan... aku buat piping... kain ni material lembut...nipis... 
piping leh kasi tebal n lbh kukuh utk bhgn hujung2...


...hehe.... cun x??... so far, dpt pujian en hubby n miss dottie...


 ...nk pakai camni pon blh... my girl dh try... kalu pin camni... dia pon leh pakai.... errkkkk... nk pinjam ler tuuu....

Photobucket

No comments:

Post a Comment